Ця практична робота призначена для повторення знань, здобутих у попередній практичній роботі. Також ми познайомимося з новим елементом, це - кнопка. Ціль роботи - керувати світлодіодом за допомогою кнопки та контролера.

Для складання схеми нам буде потрібно:

  • Будь-яка плата Arduino
  • Breadboard
  • 5 проводів і/або перемичок «тато-тато»
  • світлодіод
  • кнопка
  • підтягаючий резистор на 10 кОм
  • резистори 220 Ом.
Схема підключення контролера Arduino з кнопкою і світлодіодом:


Для програмування нам знадобляться такі процедури:
pinMode - Конфігурує режим роботы вказаного порту-вивода: як вхід (INPUT) або як вихід (OUTPUT)
digitalRead - Зчитує рівень сигналу HIGH (високий рівень) або LOW (низький рівень) із зазначеного цифрового порту.
digitalWrite - Встановлює на цифровому порті-виводі значенння високого рівня (HIGH) або низький рівень (LOW).
Як один з вариантів для работи представленої схеми можливо використати скетч:
int led = 8;     //порт підключення світлодіода
int button = 2;     //порт підключення кнопки

void setup() {
 pinMode(led, OUTPUT);   //встановлюємо як порт вивода
 pinMode(button, INPUT);   //встановлюємо як порт ввода
}

void loop(){
 int buttonData = digitalRead(button); //зчитуєм порт кнопки
 if (buttonData == HIGH) {  //якщо кнопка HIGH (нажата)
  digitalWrite(led, HIGH); //на порт світлодіода HIGH (ввімкнути)
 }else {     //якщо кнопка LOW (не натитснута) 
  digitalWrite(led, LOW);  //на порт світлодіода LOW (вимкнути)
 }
}
Самостійна работа:

Використовуючи елементи, зображені на малюнку нижче, зберіть схему та розробіть алгоритм роботи програми таким чином, щоб при натисканні на кнопку світлодіоди, що світяться, змінювали стан, імітуючи стани роботи світлофора.