Ця практична робота призначена для повторення знань, здобутих у попередній практичній роботі. Також ми познайомимося з новим елементом, це - кнопка. Ціль роботи - керувати світлодіодом за допомогою кнопки та контролера.
Для складання схеми нам буде потрібно:
- Будь-яка плата Arduino
- Breadboard
- 5 проводів і/або перемичок «тато-тато»
- світлодіод
- кнопка
- підтягаючий резистор на 10 кОм
- резистори 220 Ом.
Для програмування нам знадобляться такі процедури:
pinMode - Конфігурує режим роботы вказаного порту-вивода: як вхід (INPUT) або як вихід (OUTPUT)digitalRead - Зчитує рівень сигналу HIGH (високий рівень) або LOW (низький рівень) із зазначеного цифрового порту.
digitalWrite - Встановлює на цифровому порті-виводі значенння високого рівня (HIGH) або низький рівень (LOW).
Як один з вариантів для работи представленої схеми можливо використати скетч:
int led = 8; //порт підключення світлодіода
int button = 2; //порт підключення кнопки
void setup() {
pinMode(led, OUTPUT); //встановлюємо як порт вивода
pinMode(button, INPUT); //встановлюємо як порт ввода
}
void loop(){
int buttonData = digitalRead(button); //зчитуєм порт кнопки
if (buttonData == HIGH) { //якщо кнопка HIGH (нажата)
digitalWrite(led, HIGH); //на порт світлодіода HIGH (ввімкнути)
}else { //якщо кнопка LOW (не натитснута)
digitalWrite(led, LOW); //на порт світлодіода LOW (вимкнути)
}
}
Самостійна работа:Використовуючи елементи, зображені на малюнку нижче, зберіть схему та розробіть алгоритм роботи програми таким чином, щоб при натисканні на кнопку світлодіоди, що світяться, змінювали стан, імітуючи стани роботи світлофора.
Коментарі: